Arrivederci Roma

Vandaag vertrekken we weer uit Rome. Jammer!! We hebben veel gezien en veel gedaan, maar met wat meer tijd hadden we alles wat langer en intensiever kunnen bezichtigen. En ondanks dat we geen muntje over onze schouder in de Trevi fontein hebben kunnen gooien, we gaan hier zeker nog een xtje (in het voor/najaar) terugkomen.

Om kwart over 10 brengt de shuttle ons weer naar het Aeroporto di Roma Fiumicino. We hebben dus alle tijd om nog een x gezellig samen te ontbijten. We pakken de laatste spullen in de koffer en dan is het tijd voor vertrek.

Arrivederci Hotel Alessandrino

Arrivederci Mitchell & Marley, zij gaan nog lekker een weekje naar het Gardameer

Op het vliegveld checken we de koffer in, boardingpas hebben we gisteren in het hotel al uitgeprint, we drinken we een bakkie koffie/thee en kopen een sandwich voor onderweg voor we richting de Gate B4 gaan. Vertrektijd op het ticket is 13.30u, op de boardingpas 13.45u. Een kwartiertje vertraging dus, dat valt mee. Als het boardingtime is gebeurt er helemaalniets bij de Gate..... we checken de beeldschermen en komen tot de ontdekking dat de Gate inmiddels gewijzigd is naar B1. Vandaar! Bij B1 gebeurt er, in eerste instantie, ook niets, maar dan wordt er omgeroepen dat we een uur vertraging hebben....we lopen dus nog maar een rondje. Terug bij de Gate gebeurt er nog steeds niets, we vinden 2 stoelen, gaan zittenen wachten rustig af.... "Ladies and Gentlemen there's another 50 minute delay for your flight to A'dam".... En pas dán hebben we door dat deze vertraging met het slechte weer (deheftigste juli storm sinds 1901) in Nederland te maken heeft. We kunnen hier makkelijk vertrekken bij 38* en windstil, maar we kunnen niet landen op Schiphol met regen en windkracht 10! Er wordt nogmaals een vertraging omgeroepen, maar om half 5 gaan we dan toch écht boarden. Hadden we het er vanochtend nog over, wie het 1st op de plaats van bestemming zou zijn....M&M bij het Gardameer of wij op Schiphol...het antwoord weten we inmiddels

Wink

Eenmaal in het vliegtuig gaan we nog niet meteen weg. De zijklep gaat open, er komt een koffer container uit en pas als er 2 koffers uitgevist zijn (die uiteraard onderop liggen) gaat de container terug het laadruim in, de klep dicht en kunnen we dan toch eindelijk vertrekken richting Amsterdam.

Om 19.20u landen we op Schiphol!!

Als we bij de bagaband staan bellen we de shuttle van het Best Western in Uithoorn waar onze auto, hopenlijk niet met een boom op het dak, nog geparkeerd staat en als we naar buiten komen kunnen we zo instappen. Prettig geregeld!

We eten nog wat bij KFC en om half 11 stappen we, moe maar voldaan,eindelijk thuis binnen.

Wij hebben genoten van deze warme, drukke, vermoeiende stedentrip naar Rome. We hopen dat jullie het leuk vonden om...vanuit de luie stoel...weer met ons 'mee' te reizen. Dankjulliewel voor de reacties en tot een volgende trip!!

Liefs Benny & Anja

roelf en innessa

mooie trip gedaan, goed zo, nu terug in de regen. groeten uit regenachtig emmen,hoos buien

Marion

Ik vond het heel leukkk! !!

Tjergina

Was weer leuk om `mee te reizen`.

Ria van der Poel

wat leuk om te lezen Anja en Bennie en wie weet ook nog s een keer Rome ??

Wilfred

Altijd leuk om met jullie mee te mogen reizen!
Tot ziens maar weer!!

RtWitje

heb het hele verhaal gelezen. Heel leuk geschreven met onwijs veel informatie. Als julie volgende keer gaan kan je beter in april of mei gaan. Niet zo heet en niet zo druk. Maar wel een fantastische stad he. Oh ja, de video van Benny zag er gelikt uit. Leuke montage.